Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir para o rodapé
Open Menu
Caminhos da Educação Matemática em Revista (Online)
Atual
Arquivos
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Buscar
Cadastro
Acesso
Início
/
Arquivos
/
v. 14 n. 3 (2024): EMERGING PERSPECTIVES IN MATHEMATICS EDUCATION FROM GLOBAL-NORTH AND GLOBAL-SOUTH
v. 14 n. 3 (2024): EMERGING PERSPECTIVES IN MATHEMATICS EDUCATION FROM GLOBAL-NORTH AND GLOBAL-SOUTH
Publicado:
2024-10-02
EDITORIAL
Emerging Perspectives in Mathematics Education from Global-North and Global-South
i-ii
PDF
Artigos
Analysis of a University Student’s Construction of a Praxeology for Integration Tasks
Vegard Topphol, Heidi Strømskag
1-25
PDF
Reflexiones de Futuros Profesores sobre la Inclusión de la Modelización Matemática en Tres Contextos de Enseñanza
Prospective Teachers’ Reflection on the Inclusion of Mathematical Modelling in Three Teaching Contexts
Carlos Ledezma, Alicia Sánchez, Adriana Breda, Vicenç Font
26-43
PDF
A incorporação da metodologia ativa de gamificação nas unidades didáticas de futuros professores de matemática do Ensino Secundário
The incorporation of the active gamification methodology in the didactic units of Preservice Secondary mathematics teachers
Alexandre Cortés , Adriana Breda, Alicia Sánchez, Danyal Farsani, Douglas Tinti Da Silva
44-52
PDF
Indagación y modelización matemática para descifrar un antiguo mensaje romano en Educación Secundaria
Inquiry and mathematical modelling to decode an ancient roman message in Secondary Education
Pere Joan Falcó Solsona, Gemma Sala Sebastià, Adriana Breda, Danyal Farsani
53-62
PDF
Explorando convergências linguísticas: a relação entre o número nove e a palavra novo na comunicação humana
Exploring linguistic convergences: the relationship between the number nine and the word new in human communication
Igor Henrique De Paula Brandão, Yancel Orlando Soto Hernández, Ana Paula Brandão Carvalho De Melo, Brena Cristina Sturion
63-70
PDF