Measuring fences and sharing pizzas: current advances in nonsymbolic fraction interventions
Resumo
Students finalizing elementary school should successfully solve fraction arithmetic and comparison problems. However, less than 30% of eighth-grade students in the United States have accomplished these educational milestones. Fraction knowledge is vital to learning more complex math and has major implications on health and employability. Thus, it is crucial to develop educational methods to enhance fraction understanding. In contrast to these struggles with symbolic fractions, young children have surprisingly strong nonsymbolic proportional reasoning, a capacity positively related to fraction ability in older children and adults. These findings have led to educational interventions that leveraged nonsymbolic skills, primarily via numberlines, to enhance symbolic fraction understanding. In a systematic review of recent studies, we identified 22 studies (from 19 articles), which we grouped into three categories: classroom-based interventions, multiple-session training, and single-session training studies. These studies provide an optimistic picture of the malleability of students’ fractions skills. Placing nonsymbolic and symbolic representations of fractions on numberlines enhanced the fraction skills of low- and typically-achieving students, resulting in small-to-large effect sizes. These results suggest that fostering nonsymbolic skills may be necessary to address the persistent bottleneck fractions pose in mathematical knowledge.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
[ANEXO I - SIGA O modelo]
DECLARAÇÃO
RESPONSABILIDADE E TRANSFERÊNCIA DE DIREITOS AUTORAIS
O(o) autor(a) vem por meio desta declarar que o artigo intitulado “TÍTULO DO ARTIGO” aprovado para publicação no periódico Caminhos da Educação Matemática em Revista/Online é um trabalho original, que não foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outra revista, que seja no formato impresso ou no eletrônico.
O(os) autor(es) do manuscrito acima citado também declara(m):
1. Declaro que participei suficientemente do trabalho para tornar pública minha responsabilidade pelo conteúdo.
2. Declaro que o uso de qualquer marca registrada ou direito autoral dentro do manuscrito foi creditado a seu proprietário ou a permissão para usar o nome foi concedida, caso seja necessário.
3. Declaro que todas as afirmações contidas no manuscrito são verdadeiras ou baseadas em pesquisa com a mais próxima demonstração da verdade.
4. Declaro que concordo que os direitos autorais referentes ao artigo acima referenciado serão cedidos à CEMeR na sua primeira publicação, podendo ser acessado por meio de plataformas indexadoras a título de divulgação da produção científica. É vedada qualquer reprodução, total ou parcial, em qualquer outra parte ou meio de divulgação, impressa ou eletrônica, sem que a autorização prévia seja solicitada.
ASSINATURAS DOS AUTORES
Autor responsável pela submissão: _____________________
Assinatura: ________________________________________
Endereço: _________________________________________
E-mail: ___________________________________________
Data: _____________________________________________
Autor: ____________________________________________
Assinatura: ________________________________________
Autor: ____________________________________________
Assinatura: ________________________________________
Autor: ____________________________________________
Assinatura: ________________________________________
Nota: Todas as pessoas relacionadas como autores devem assinar esta declaração e não serão aceitas declarações assinadas por terceiros. A declaração deve ser assinada, datada e encaminhada para o editor convidado responsável, que depois encaminhará para o editor-chefe.